Klasickým žárovkám se žhavicím vláknem (většinou ze slitiny wolframu) již odzvonilo, resp. přestaly se prodávat jako oficiální zdroj světla. Jedinou výjimkou jsou žárovky, které pracují na stejném principu žhavení vlákna s přídavkem směsi tzv. halogenových kovů. Halogenové kovové prvky jí vtiskly také název a nejčastěji se s nimi setkáte v automobilovém průmyslu. Zákaz prodeje se na ně nebude vztahovat ani v blízké a snad i v daleké budoucnosti.
Přídavné prvky uvnitř skleněné baňky zlepšují vlastnosti „halogenky“ a zároveň tlumí proces odpařování vlákna z wolframu, čímž se také prodlužuje jeho životnost. Některé speciální výrobky však na úkor životnosti poskytují lepší světelné parametry, jichž byste nedosáhli u žádného světelného zdroje, pracujícího na tomto principu.
Výhody této technologie
Technologický proces výroby halogenových autožárovek je znám již řadu let. Jde tedy o zavedenou produkci, jejíž obměny nejsou tak zásadní a umožňují udržet produkty na přijatelné ceně. Poskytované světlo je velmi intenzivní, příjemné a působí přirozeně. Jestliže zvolíme vhodný barevný odstín, pak plní svou funkci bezezbytku.
Barevné podání – některé autožárovky Lightpark.cz vyzařují chladné bílé světlo, které je pro řízení vozidla vhodnější než teplá bílá u běžných halogenek. K tomuto trendu také přispívají samotní řidiči, nejprodávanějším typem se totiž stala Osram Night Breaker Unlimited, vydávající světlo o teplotě chromatičnosti 4200 K.
Účinnost – ta je ve srovnání s výbojkami pochopitelně velice skromná, ovšem pro automobilový průmysl nepředstavuje žádný vážnější problém. Tam je třeba přizpůsobit osvětlovací techniku včetně reflektorů protijedoucím vozidlům a silničnímu provozu a upravit světelný kužel, jas a světelný tok specifickým podmínkám. I přesto mohou některé z nich nabídnout nadstandardní osvětlení jízdního pruhu a pravé krajnice pro vyšší bezpečnost a lepší komfort osoby za volantem.